Концепція проведення анкетування “Викладач очима студентів”
Ефективність і результативність навчально-виховного процесу у вищій школі у вирішальній мірі залежить від двох ключових осіб – викладача та студента. Безперечно, процеси навчання і виховання можуть бути повноцінними лише тоді, коли вони є взаємними, коли навчається і виховується не лише студент, а й викладач.
На сучасному етапі розвитку освіти вищому навчальному закладу потрібен викладач спроможний до саморозвитку й самовизначення в ситуації, яка постійно змінюється, відкритий до соціального замовлення освіти, готовий до самовдосконалення, якісної, майстерної реалізації знань, умінь та навичок у професійній діяльності. Від того наскільки високим є рівень професійної майстерності педагога, залежить кінцевий результат навчального процесу. У свою чергу, розвиток педагогічної майстерності викладача тісно корелює з його ставленням до себе, вимогами до своєї діяльності, особистісними якостями.
Тому, оцінка діяльності професорсько-викладацького складу – це найважливіша оцінка якості освітнього процесу у Київському університеті права Національної академії наук України. Вона надає можливість отримати об’єктивну інформацію про діяльність викладача; встановити ступінь відповідності викладання, вимогам встановленим Монмолодьспорт України; встановити причини підвищення або зниження якості викладання професорсько-викладацького складу.
Необхідно зауважити, що упродовж трьох років КУП НАНУ традиційно проводить анкетування «Викладач очима студентів». В анкетуванні беруть участь студенти ІІ – V курсів та магістратури, денної форми навчання юридичного факультету та факультету міжнародних відносин.
Головною метою анкетування є зв’язок між діяльністю викладача і результатами цієї діяльності, які проявляються у засвоєнні студентами життєво необхідних і професійних компетенцій, рівні їхньої культури, ерудиції, вмінні використовувати теорію на практиці.
Студентам необхідно чесно й щиро відповісти на запитання анкети задля спільного вирішення проблеми розвитку нашого Університету. Від об’єктивності оцінок, буде залежати підвищення якості викладання і навчання та оптимізації навчально-виховного процесу в КУП НАНУ.
На переконання керівництва університету дослідження такого типу сприятимуть підвищенню ефективності професійної діяльності викладачів КУП НАНУ, стимулюватимуть співпрацю обох сторін навчального процесу – викладача і студента.