Розвиток співробітництва в рамках програми міжнародного обміну “Partnership for Tomorrow II”
Інтеграція студентів з обмеженими можливостями в систему юридичної освіти України
В
рамках проекту: «Система вищої освіти в Канаді. Можливості міжнародного
обміну» 4 липня 2007 року відбулася зустріч в.о. ректора Київського
університету права НАН України Бошицького Юрія Ладиславовича
та заступника Міністра освіти і науки України Шинкарука Василя
Дмитровича з професором політології університету
Святого Фоми (м. Фредеріктон, Канада) Молчановим Михайлом
Олександровичем, який прибув до України на запрошення Київського
університету права для втілення програми «Partnership
for Tomorrow II» Агентства міжнародного розвитку Канади (CIDA) та
асоціації університетів та коледжів Канади (AUCC).
Головною темою зустрічі було обговорення
можливостей надання юридичних освітніх послуг молоді з обмеженими можливостями
здоров’я та організація навчального процесу для студентів – інвалідів.
Професор Молчанов М.О. зазначив про те, що на протязі
багатьох років діти з проблемами здоров’я залишалися в резерві або повністю
виключалися із освітньої системи України. Інтеграція студентів – інвалідів
в системі вищої освіти почалася в Україні лише 7 років тому.
Сьогодні є конче важливою концентрація уваги
на проблемах підтримки маргінальних груп населення, населення з вадами
та обмеженими можливостями здоров’я, зміни ставлення суспільства до таких
людей, дотримання і гарантування їх прав, а також необхідності впровадження
нових методів, гнучких форм навчального процесу для студентів – інвалідів.
Процес інтеграції студентів – інвалідів
в систему освіти зустрічається зі складними бар’єрами, оскільки повинен
боротися із слабкими політичними стратегіями і фінансуванням, негативним
суспільним відношенням і нестачею освітніх програм. Проте, допомагаючи
молодим людям – інвалідам, Україна стає взірцем для інших країн Європи.
Заступник Міністра освіти і науки України
Шинкарук В.Д. підкреслив актуальність зазначених питань
для розвитку сучасної освіти в Україні та вказав на необхідність подальшої
співпраці по реалізації запропонованої програми, а також зміцнення взаємовигідного
міжнародного співробітництва у галузі вищої освіти.
В.о. ректора Київського університету права
НАН України Бошицький Ю.Л. підтримав ідею розвитку адаптаційних
технологій для студентів – інвалідів та зазначив про необхідність забезпечення
та можливість здобуття такою категорією населення вищої освіти, зокрема
завдяки дистанційній формі навчання. Зазначена форма навчання, яка діє
в Київському університеті права, за допомогою використання Інтернет –
технологій і мультимедійних систем, надає змогу отримати гарантовану державою
вищу юридичну освіту для дітей – інвалідів.
З метою забезпечення реалізації програми
створення сприятливих умов для молоді з обмеженими можливостями здоров’я
по отриманню вищої юридичної освіти, учасниками зустрічі досягнуто згоди
щодо подальшого співробітництва та підвищення ефективності взаємодії в
даному напрямку.
Окрім
того, проблема адаптації людей з обмеженими можливостями здоров’я в сучасному
суспільстві обговорювалася також на зустрічі в.о. ректора Київського університету
права НАН України Бошицького Ю.Л., начальника Головного
управління освіти і науки м. Києва Гриневич Л.М. та заступника
начальника Головного управління освіти і науки м. Києва Нестеренко
Л.С. з професором Молчановим М.О., що відбулася
3 липня 2007 року.
Начальник Головного управління освіти і
науки м. Києва Гриневич Л.М. звернула увагу на проблему
технологічної підтримки життєдіяльності людей з обмеженими можливостями
здоров’я, зокрема відсутності обладнання для проведення ранньої діагностики
по виявленню хвороб, що дало б змогу уникнути та на ранній стадії усунути
небезпеку для здоров’я дітей та зазначила, що дана проблема є в центрі
уваги Київської міської державної адміністрації.
Столична влада за рахунок міської комплексної
програми «Турбота» надає адресну матеріальну допомогу дітям – сиротам,
інвалідам та з малозабезпечених родин, оплачує їм навчання у вищих навчальних
закладах комунальної форми власності. Вирішення проблем дітей з особливими
потребами вимагає комплексного підходу в різних секторах: дошкільної,
загальної середньої та вищої освіти. Проблема дітей з особливими потребами
багатопланова, і вирішити її можна, об’єднавши зусилля державних і громадських
інституцій, у тому числі і в рамках міжнародного співробітництва.
За результатами зустрічі обумовлено подальше
співробітництво в даному напрямку та направлено офіційне звернення до
Надзвичайного і Повноважного Посла Канади в Україні п. Дбайна
М.Данн з пропозицією організувати зустріч з представниками Посольства
Канади в Україні для більш детального обговорення проектів і програм у
галузі юридичної освіти, які здійснюються за підтримки Уряду Канади та
налагодження партнерства між управлінськими інституціями і навчальними
закладами обох держав.
ФОТОРЕПОРТАЖ
про зустріч в.о. ректора КУП НАНУ Бошицького Ю.Л. та заступника МОНУ Шинкарука
В.Д. з професором політології університету Святого Фоми (м. Фредеріктон,
Канада) Молчановим М.О.
Матеріал підготувала
вчений секретар І.В. Діденко
Візит делегації з університету Святого Фоми
(м. Фредеріктон, Канада, червень 2007 р.)
27
червня 2007 року в рамках проекту: «Система вищої освіти в Канаді. Можливості
міжнародного обміну» до Київського університету права прибула делегація
з університету Святого Фоми (м. Фредеріктон, Канада).
До складу делегації увійшли:
Молчанов Михайло – професор
політології університету Святого Фоми;
Недашківська Марина – координатор
Центру по захисту прав студентів університету Святого Фоми.
Канадська делегація прибула з метою втілення
програми «Partnership for Tomorrow II» Агенства міжнародного розвитку
Канади (CIDA) та асоціації університетів та коледжів Канади (AUCC).
Partnership
for Tomorrow II – це механізм надання грантів для поїздок, які зроблять
внесок у процес демократичних та економічних реформ на Балканах, в Середній
Азії та в країнах Східної Європи. Програма фінансується Канадським Агенством
міжнародного розвитку та реалізується Асоціацією університетів і коледжів
Канади.
Здійснити таку поїздку можуть громадяни
Канади і особи, які мають статус канадського імігранта або громадяни однієї
з 10 країн, відібраних для фінансування, або особи, які мають там вид
на проживання. Це наступні країни: Арменія, Азербайджан, Боснія та Герцеговина,
Грузія, Киргизстан, Росія, Сербія та Чорногорія, Таджикистан, Україна,
Узбекистан.
Протягом перебування у Київському університеті
права канадська делегація:
– виступила перед аудиторією щодо програми
«Partnership for Tomorrow II» Агенства міжнародного розвитку Канади (CIDA)
та асоціації університетів та коледжів Канади (AUCC);
– ознайомилася з Київським університетом
прав НАН України;
– обговорила основні питання щодо програми
міжнародного обміну «Partnership for Tomorrow II» між Київським університетом
права НАН України та університетом Святого Фоми (Канада).
За результатами перебування канадської делегації
у Київському університеті права НАН України та обговорення актуальних
питань щодо міжнародного обміну обидві сторони продемонстували високий
рівень зацікавленості у подальшому взаємовигідному діловому партнерстві
та плідному співробітництві.
ФОТОРЕПОРТАЖ
Виступ канадської делегації
з університету Святого Фоми перед аудиторією КУП НАНУ
Екскурсія по університету
Сувеніри на згадку про візит до КУП НАНУ
Канадська делегація на урочистостях щодо вручення дипломів випускникам
КУП НАНУ
Фото на згадку із співробітниками КУП НАНУ
Матеріал підготувала
завідувач відділом міжнародних зв’язків та грантів
доцент кафедри гуманітарних дисциплін Чаус С.В.
Університет Святого Фоми: загальна інформація
Заснований
майже століття тому університет Святого Фоми є взірцем гуманітарної освіти,
який котирується на рівні з кращими університетами Канади. Викладання
є найвищим пріоритетом інституту, і педагоги надають перевагу актуальним
програмам, які сприяють інтелектуальному розвитку кожного студента.
Чотирирічна
програма з підготовки Бакалавра Мистецтв (гуманітарних наук) включає більше
30 навчальних дисциплін. Протягом перших двох років навчання студенти
знайомляться з різними предметами, що дозволяє визначити їх інтереси до
початку вивчення основних дисциплін. Невелика кількість студентів в групах
сприяє активному залученню слухачів до обговорення актуальних наукових
питань з науковими керівниками та професорами університету.
Місце у системі національної освіти
Ніхто
не знає університет так, як його студенти та випускники. Згідно з національними
статистичними даними про випускників вищих навчальних закладів, Університет
Святого Фоми входить до п’ятірки кращих навчальних закладів за якістю
викладання, умовами навчання та навчальним досвідом. Також університет
знаходиться у п’ятірці кращих за таким критерієм як якість обслуговування
студентів. Вищезазначеному процесу сприяють наявність висококваліфікованих
викладачів та академічних консультантів, які координують виконання письмових
робіт, консультують студентів з питань вибору тих або інших предметів
(курсів), програм підготовки до екзаменів; присвоєння кваліфікаційних
ступенів; програми працевлаштування тощо.
Понад
мільйонові студентів з 557 інститутів Північної Америки було запропоновано
дати оцінку освіті 2006 року. Більшість студентів висловило задоволення
навчальним процесом в Університеті Св. Фоми за наступними критеріями:
– взаємовідносини з викладачами;
– підтримка у навчальному процесі;
– досконалий освітній досвід.
Умови проживання
Номера
для проживання студентів Університету Св. Фоми є досить комфортабельними.
Кімнати оснащені Інтернетом, телефоном, кабельним телебаченням, цілодобово
знаходяться під охороною. Щойно розпочавшим навчання студентам гарантується
місце проживання з можливістю займати окрему кімнату.
Студенти
зі всього світу приїздять до Університету з метою навчання, проживання
та набуття кваліфікаційних ступенів в одному з найкращих ВУЗів Канади
за,порівняно з іншими інститутами, суттєво меншу вартість.
Матеріал підготувала
завідувач відділом міжнародних зв’язків та грантів
доцент кафедри гуманітарних дисциплін Чаус С.В.