Національна академія наук України Київський університет права

Україна та Норвегія співпрацюватимуть у галузі освіти і науки

1 Березня, 2013

Прес-служба Міністерства освіти і науки

     Українська делегація на чолі з Першим заступником Міністра освіти і науки, молоді та спорту Євгеном Сулімою взяла участь у Конференції з освітнього та науково-технічного співробітництва між Україною та Норвегією (м. Осло, Королівство Норвегія).
     Участь у Конференції зі сторони Королівства Норвегія взяли керівники і представники Міністерства освіти і науки, Міністерства торгівлі і промисловості, Міністерства закордонних справ, Норвезької ради досліджень, Норвезько-української торговельної палати та провідних університетів. Українську делегацію представляли керівники Полтавського національного технічного університету, Одеського національного політехнічного університету, Сумського державного університету, Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова, Національного технічного університету нафти і газу, Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», Національного гірничого університету, Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
     Євген Суліма підкреслив, що Конференція безперечно стане ще однією віхою в розвитку та поглибленні співпраці в галузі освіти і науки між Україною і Норвегією та зробить вагомий внесок у справу взаєморозуміння обох держав і народів.
     Перший заступник Міністра поінформував про інтеграцію вітчизняної освіти до європейського та світового освітніх просторів: «Завдяки «Болонським реформам» в Україні загальноприйнятими стали двоциклова структура вищої освіти (бакалавр–магістр), Європейська кредитно-трансферна система; з 2010 року видається Додаток до диплома європейського зразка».
     Він також зазначив, що за ініціативи Уряду України у 2011 році започаткована бюджетна програма з навчання та стажування студентів і аспірантів, наукових і науково-педагогічних працівників у провідних закордонних вищих навчальних закладах.
Також, за словами Євгена Суліми, суттєво зросла кількість іноземних студентів, які здобувають вищу освіту в Україні: «За останні три роки кількість студентів-іноземців в університетах України зросла з 44,1 тис. до 60 тис. осіб».
     Перший заступник Міністра повідомив, що одним з найважливіших кроків з реформування вищої і професійно-технічної освіти стало розроблення та ухвалення Урядом України Національної рамки кваліфікацій.
     «Подальша робота з формування національної системи кваліфікацій передбачає інституційні зміни; створення та реалізацію нових програм вищої і професійно-технічної освіти, які б відповідали запитам роботодавців та потребам студентів; створення механізмів визнання результатів навчання незалежно від способу їх набуття; активне залучення усіх заінтересованих сторін до процесів, пов’язаних із забезпеченням якості кваліфікацій. Налагоджено тісне співробітництво з Радою Європи та Європейським фондом освіти з питань впровадження Національної рамки кваліфікацій, проведення модернізації законодавства у сфері вищої освіти і професійної підготовки», – сказав Євген Суліма.
     Під час роботи Конференції обговорено шляхи реалізації конкретних проектів співробітництва, подальші перспективи взаємодії, а також започатковано діалог з норвезькою стороною, зокрема, щодо предметного опрацювання можливості укладення двосторонніх документів про освітню та наукову співпрацю між вищими навчальними закладами обох держав.
     Участь української делегації у Конференції надала можливість ознайомитися з норвезькою системою освіти і науки, налагодити взаємодію з гармонізації навчальних планів і програм, визначити пріоритети спільних науково-технічних проектів, обговорити питання комерціалізації результатів спільних науково-технічних розробок, а також ознайомитися з досвідом налагодження співпраці між вищою освітою та бізнесом Норвегії.
Окрім того, Перший заступник Міністра освіти і науки, молоді та спорту України Євген Суліма зустрівся з Державним секретарем Міністерства освіти та досліджень Норвегії Ранхільд Сетсаас та обговорив перспективи двосторонньої співпраці у галузі освіти і науки.